Telia Kom närmare hockeyn

  • Reklam
  • Sociala medier
  • Sponsring
bild från Kom närmare hockeyn kampanjen

Telia tecknade ett sponsoravtal med SHL 22/23 och vi skapade konceptet ”Kom närmare hockeyn med Telia”. Under två säsonger har supportrar nu fått möjlighet att komma närmare sin klubb genom att tävla om unika upplevelser med laget. I samarbete med de 14 klubbarna har supportrarnas money can’t buy-upplevelser filmats och blivit uppskattat innehåll i SHL och klubbarnas SoMe-kanaler.

bild
bild

Resultat

  • 19 000

    unika besökare

  • 277 000

    besökare totalt

  • 7 500

    tävlande

  • 2 400 000

    räckvidd

  • 11 700 000

    impressions

  • 75 000

    engagemang

  • 82 %

    tyckte Kom Närmare var en bra och relevant aktivering

  • 66 %

    tyckte att kampanjen tagit dem närmare SHL

  • 48 %

    ansåg att kampanjen haft en positiv inverkan på upplevelsen av SHL

  • 304 %

    ROI i mediavärde