Våra tjänster

Vi har ett anpassat erbjudande för att matcha olika kunders behov.
För vissa kunder sköter vi alltifrån research och strategi till koncept och genomförande, medan andra kunder vill att vi samarbetar med deras inhouse-byrå eller att vi bara ska skapa strategier och varumärkesprocesser. Här får du en snabb överblick på våra erbjudanden.

Varumärke

Sponsring

Event

CSR

Content/SoMe/PR

Vi fyller varumärken med Brand Emotion

Vi tror att ett varumärkes verkliga värde, i varje ögonblick,  utgörs av en samling emotioner. Helt enkelt, de känslor som varumärket i allmänhet- och den aktuella kommunikationen i synnerhet väcker hos människor. Det finns sanningar om känslor. Som att vi människor helst tittar på andra människor, att skräck och skratt avväpnar och att vi alla, hur rationell självbild vi än har, lever med ett magiskt tänkande. För Passion Lab är detta mer än sanningar – att kommunicera genom känslor är vår metod för att sätta varumärken i rörelse.

Vi sätter varumärken i rörelse

Vi har utöver våra personliga känselspröt, en egen metod för säker tonträff när det gäller att locka fram rätt känsla. Detta är något som vi alla på Passion Lab, från strateger till kreatörer och produktionsledare, har en unik inställning till och förståelse för. Det är också något som genomsyrar hela vår kultur, både i arbetsklimat och i våra leveranser. Vi vet att ställningstagande från varumärken väcker känslor, ansvarstagande likaså. Vi vet också att autentisk kommunikation som speglar djupt mänskliga beteenden, och som balanserar mellan överraskning och igenkänning skapar mätbar Brand Emotion.

Vad du än gör – var rädd om ditt DNA

Fundera en gång till innan du börjar snegla på en ny positionering av ditt varumärke. Vi hävdar att ett företags historia och DNA är så värdefullt för varumärkets trovärdighet att det sällan är motiverat med en ny position. Se istället till att sätta varumärket i rörelse och bli mer levande för rätt målgrupp.

Gör en piruett på samma position

Det finns alltid en annan sida att visa av ett företag eller varumärke. En sida som skakar om, utmanar, tar ställning, överraskar eller är punkig. (Tips! Berätta varför varumärket är punkigt annars uppfattas nitar som riktigt pajigt.) Oavsett om företaget funnits i 1, 15 eller 100 år finns det något som aldrig berättats och sätter varumärket i rörelse.

Några av våra kunder

SJ / ICA / EXPRESSEN / LYKO / SAMSUNG / 3 / SWEDISH MATCH / SVENSKA ISHOCKEYFÖRBUNDET / MEDLEY / VATTENFALL / MALMÖ STAD / SVENSKA HANDBOLLFÖRBUNDET / CARLSBERG / KIRUNA IF / BROMÖLLA KOMMUN / MEKONOMEN / FORTNOX / SKODA / ELECTROLUX / DHL /