ICA Fotbollognese
- Reklam
- PR
2023 ville vi aktivera ICAs samarbete med SvFF på ett nytt, och lite annorlunda, sätt som både inspirerar och engagerar. En aktivering där vi gav målgruppen access till unikt innehåll och en upplevelse som endast ICA kan leverera. Syftet var att manifestera ICAs kärnkompetens på ett för fotbollsmålgruppen relevant sätt. Genom att koka ihop den mest folkkära ingrediensen från Fotbollssverige – fotbollslandslaget – med den mest folkkära ingrediensen från Matsverige – köttfärssås, tog vi fram kampanjen “Fotbollognese”. En utmaning där en ensam vinnare fick ta plats i landslagsköket och servera sin Fotbollognese till självaste fotbollslandslaget. En upplevelse som tidigare aldrig realiserats.
Resultat
>1 500 000
räckvidd
67 900
i engagemang
>50 %
associerar kampanjen med ICA
>50 %
positiva till kampanjen
35 %
mer positiva till ICA tack vare Fotbollognese
>38 %
av fotbollsintresserade associerar ICA med SvFF