ICA Fotbollognese

  • Reklam
  • PR
bild från Fotbollognese kampanjen

2023 ville vi aktivera ICAs samarbete med SvFF på ett nytt, och lite annorlunda, sätt som både inspirerar och engagerar. En aktivering där vi gav målgruppen access till unikt innehåll och en upplevelse som endast ICA kan leverera. Syftet var att manifestera ICAs kärnkompetens på ett för fotbollsmålgruppen relevant sätt. Genom att koka ihop den mest folkkära ingrediensen från Fotbollssverige – fotbollslandslaget – med den mest folkkära ingrediensen från Matsverige – köttfärssås, tog vi fram kampanjen “Fotbollognese”. En utmaning där en ensam vinnare fick ta plats i landslagsköket och servera sin Fotbollognese till självaste fotbollslandslaget. En upplevelse som tidigare aldrig realiserats.

bildbild
bild

Resultat

  • >1 500 000

    räckvidd

  • 67 900

    i engagemang

  • >50 %

    associerar kampanjen med ICA

  • >50 %

    positiva till kampanjen

  • 35 %

    mer positiva till ICA tack vare Fotbollognese

  • >38 %

    av fotbollsintresserade associerar ICA med SvFF