Telia Kom närmare hockeyn
- Reklam
- Sociala medier
- Sponsring
Telia tecknade ett sponsoravtal med SHL 22/23 och vi skapade konceptet ”Kom närmare hockeyn med Telia”. Under två säsonger har supportrar nu fått möjlighet att komma närmare sin klubb genom att tävla om unika upplevelser med laget. I samarbete med de 14 klubbarna har supportrarnas money can’t buy-upplevelser filmats och blivit uppskattat innehåll i SHL och klubbarnas SoMe-kanaler.
Resultat
19 000
unika besökare
277 000
besökare totalt
7 500
tävlande
2 400 000
räckvidd
11 700 000
impressions
75 000
engagemang
82 %
tyckte Kom Närmare var en bra och relevant aktivering
66 %
tyckte att kampanjen tagit dem närmare SHL
48 %
ansåg att kampanjen haft en positiv inverkan på upplevelsen av SHL
304 %
ROI i mediavärde