Unibet Stolt partner till NHL

  • Reklam
  • Sponsring
bild från Stolt partner till NHL kampanjen

2023 inledde Unibet ett nordiskt partnerskap med NHL och vårt mål blev givetvis att lyfta och öka det svenska NHL-intresset. Genom att porträttera svenska supportrar med ett stort engagemang för olika NHL-klubbar aktiverade vi partnerskapet. Bland annat utvecklades programformatet ”Game Night med Glenn ft Per Ledin”, samt digital och analog utomhuskommunikation och lanseringen av världens första Puckomat. I Puckomaten kunde hockeyälskare köpa en unik NHL-puck och få chansen att vinna en NHL-resa. Puckomaten placerades strategiskt nära hockeyarenan under Global Series-veckan i Stockholm och blev en del av NHL- och hockeyupplevelsen.

bildbild
bildbildbild

Resultat

  • 98 %

    av de 600 puckarna i Puckomaten blev köpta

  • >50 %

    av puckarna aktiverades som tävlingsbidrag

  • 113 %

    omsättning jämfört med NHL Global Series 19–22

  • 92 %

    aktiva kunder per match

  • 293

    nya kunder per match

  • 196 %

    över målsättning för startade strömmar – Contentserien Game night

  • 79 %

    över sidvisningsmål – Contentserien Game night