Unibet Stolt partner till NHL
- Reklam
- Sponsring
2023 inledde Unibet ett nordiskt partnerskap med NHL och vårt mål blev givetvis att lyfta och öka det svenska NHL-intresset. Genom att porträttera svenska supportrar med ett stort engagemang för olika NHL-klubbar aktiverade vi partnerskapet. Bland annat utvecklades programformatet ”Game Night med Glenn ft Per Ledin”, samt digital och analog utomhuskommunikation och lanseringen av världens första Puckomat. I Puckomaten kunde hockeyälskare köpa en unik NHL-puck och få chansen att vinna en NHL-resa. Puckomaten placerades strategiskt nära hockeyarenan under Global Series-veckan i Stockholm och blev en del av NHL- och hockeyupplevelsen.
Resultat
98 %
av de 600 puckarna i Puckomaten blev köpta
>50 %
av puckarna aktiverades som tävlingsbidrag
113 %
omsättning jämfört med NHL Global Series 19–22
92 %
aktiva kunder per match
293
nya kunder per match
196 %
över målsättning för startade strömmar – Contentserien Game night
79 %
över sidvisningsmål – Contentserien Game night